عنوان کامل پایان نامه :
تحلیل ارتباط توانمندی( بر اساس مدل ملهم ) با تعهد کارکنان
قسمتی از متن پایان نامه :
لازمه استراتژی توانمندسازی
دکسون (1996) پنج گزینه را لازمه استراتژی توانمندسازی می داند که به تدریج سازمان به توسعه می رسد و کارکنان می توانند به صورت انفرادی یا درقالب گروههای کار در مسیر اهداف گام بردارند. این پنج گزینه عبارتند از:
- بسط و گسترش توجه
- طبقه بندی فعالیتهای قابل اقدام
- گسترش و تقویت ارتباطات
- توسعه شبکه های کاری
- بهره گیری از گروههای پشتیبانی داخلی و خارجی (ارتزتاد ص 326)
2-11) اقدامات عملی برای توانمند کردن کارکنان
1- نشان دادن تعهد رهبراز طریق:
– تفکر استراتژیک در مورد حوزه هایی که نوآوری در آنها موجب بهبود یافتن فعالیتها می گردد .
– سازماندهی مجدد و منسجم کردن عملیات و افزایش هماهنگی فعالیتها
– ایجاد یک جواعتماد و برقراری ارتباطات صادقانه
– هدفمند بودن سرمایه گذاریها و فراهم سازی مشوقها برای تسهیل تغییرات
– مشارکت در فعالیتها جهت محک زدن موفقیتهای سازمان
– مورد بهره گیری قرار دادن یک سیستم بازخورد عملکرد با گردش 360 درجه
2- مورد توجه قرار دادن منافع کارکنان از طریق :
– اعتمادسازی در یک محیط مبتنی بر همکاری
– مشارکت دادن کارکنان در اتخاذ تصمیمات، قبل از اخذ تصمیم نهایی
3- آموزش کارکنان جهت افزایش دانش ، مهارت و تواناییهای آنان از طریق :
– ارائه ترکیبی از آموزشهای رسمی و ضمن خدمت برای کارکنان
– آموزش شیوه های جدید فعالیت در تیم و تیم سازی
– در نظر داشتن سرمایه گذاری در زمینه آموزش در هر برهه از زمان
4- به کارگیری تیم های کیفی از طریق :
– ایجاد تیمی از کارکنان که فعالیتهای چندگانه را در سطوح مختلف بر عهده بگیرند . (اعضای تیم لازم می باشد از سطوح مختلف سازمانی باشند. )
– واگذاری مسئولیتها به تیم و اعضای آن
5- مشارکت کارکنان در برنامه ریزی و تسهیم اطلاعات عملکردی از طریق:
– ایجاد مکانیسمی برای مشارکت کارکنان در فرایند برنامه ریزی
– در اختیار قرار دادن اطلاعات عملکردی در سرتاسر سازمان از طریق شیوه های مختلف مانند چارت ، نمودار ، خبرنامه
– شیوه های مختلف مانند چارت ، نمودار ، خبرنامه
– نظر سنجی از کارکنان در مورد مسیرهای تغییر در سازمان
سوالات یا اهداف این پایان نامه :
1-4-1( هدف اصلی
تعیین ارتباط بین توانمندی (بر اساس مدل ملهم ) و تعهد در سازمان بازرگانی قم .
1-4-2( اهداف فرعی
1-4-2-1( تعیین ارتباط اعتماد با تعهد در سازمان بازرگانی قم .
1-4-2- 2( تعیین ارتباط ارتباطات با تعهد در سازمان بازرگانی قم .
1-4-2-3 ( تعیین ارتباط انگیزه ها با تعهد در سازمان بازرگانی قم .